Złote Szkoły NBP – Gra Miejska
Treść
W ramach programu „Złote Szkoły NBP”, Drużyna Ambasadorów z Miejskiego Zespołu Szkół nr 5 przeprowadziła warsztaty edukacyjne podsumowujące realizację zadań projektowych. Warsztaty oparte były na zasadach gry miejskiej. Wzięło w nich udział 20 uczniów z klas: 6b i 7b, podzielonych na cztery grupy oraz czterech nauczycieli – opiekunów.
Gra polegała na przemieszczaniu się po centrum miasta Gorlice oraz wykonywaniu przygotowanych zadań. Każda z grup udała się do 3 miejsc, które oznaczone zostały symbolem programu „Złote Szkoły NBP”. Przychodząc do określonego celu uczestnicy musieli przedstawić się z jakiej szkoły przyszli, poinformować jaki program realizują oraz odebrać kopertę konkursową.
W każdej kopercie znajdowały się:
a) krzyżówka z hasłami ekonomicznymi poznanymi w czasie wykonywania poprzednich zadań projektowych
b) rebus, którego rozwiązanie wskazywało kolejny punkt na mapie Gorlic, do którego miała udać się grupa.
Potwierdzeniem pobytu w danym miejscu były filmiki i zdjęcia z przebiegu działań.
W ramach przeprowadzonej gry uczniowie odwiedzili gabinet Dyrektora Szkoły, gabinet Burmistrza Miasta Gorlice w Ratuszu Miejskim, jeden z gorlickich banków, agencję ubezpieczeniową oraz spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową.
Po ukończeniu wszystkich zadań, uczniowie wrócili do szkoły. W ramach podsumowania podzielili się zebranymi materiałami, sprawdzili rozwiązania krzyżówek oraz omówili związek każdego z odwiedzonych miejsc z finansami i ekonomią.
Gra cieszyła się dużym zainteresowaniem uczestników. Wszyscy chętnie brali udział w rozwiązywaniu poszczególnych zadań. Właściwa organizacja pracy i umiejętność zespołowej współpracy pozwoliły wszystkim grupom zakończyć zadanie z sukcesem, w ramach przewidzianych ram czasowych.
W ten niekonwencjonalny sposób uczniowie mieli okazję wykorzystać i przećwiczyć w praktyce nabytą wcześniej wiedzę i umiejętności ekonomiczne, przy okazji doskonale się bawiąc.
Gra została zorganizowana przez p. Halinę Klimek oraz p. Natalię Gubała-Kmiecik.